Augusti 2009 - Maj 2010

Jag kom till åsö med inställningen att jag ska gå på lektionerna, höra vad dom säger, gå hem och plugga och sen ha skoj med vänner och familj.
Så blev det inte riktigt. För det första var det inte så lätt med ett liv utanför böckerna. Och så hamnade jag bredvid Olle och framför Lotta och Johanna i klassrummet. Och så blev det med det. Jag och Olle bildade alltid en duo på laborationerna och senare- om vi valde att go Wild n Crazy så bytte vi partner inom vår kvartett. Den här terminen har vi skrivit alla fyra namn på labbrapporterna.

Förra terminen var det pluggtimmarna tillsammans efter skoltid som gav kickarna och peppen. Den här terminen har jag njutit av luncherna ihop och känt en växande trygghet i deras omgivning. Jag kunde på helger och lov längta tillbaka till skolans raster och samtalen med Nina & co.
Lotta har sökt till tandläkarlinjen, Johanna vill bli biolog, Olle vill läsa medicin och Nina och Natte likaså. Det kommer knappast finnas mycket tid över till att få ihop oss till samma plats vid samma tid. Därför är jag så glad för att vi får en sista heldag med varann nästa fredag. Häng på Dalarö och picknick i stan.

Idag var sista provet. Nationellt prov i Matematik D. Jag är nöjd.


Lotta, Johanna, Natte och Nina


Hejdå Agneta!


Hejdå Ulf!


Igår åt vi vår sista lunch tillsammans. Det gjorde vi i solen på Melanders.
Jag har utåtstående öron och underbett. Olle bränner nacken i solen.


Lotta och Johanna fick bränna på kinderna.


Det är den här känslan av stolthet och att få vara nöjd med sig själv som ger en mersmak av plugg och ambitioner! Jag VILL verkligen INTE plugga mer nu (!!) samtidigt som jag gärna skulle fortsätta att lära mig mer, eller rättare sagt- jag vill inte sluta lära mig mer. Det känns läskigt faktiskt. Framförallt skrämmer det att jag antagligen kommer glömma så snabbt. Därför kommer direkt tanken: gud, jag borde plugga vidare i höst redan- då allt är färskt i minnet! Men så fan heller. Jag ska utvecklas på andra sätt- jag ska ha ett jobb i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0