Fem

Vilken dag!
1. Tog tag i mitt problem med att få tiden att räcka till. Iochmed att jag vill läsa mer saker men sitter allt mindre still i vårsolen så tar jag hjälp av en ljudbok. Jag vet att det är bra att LÄSA med ÖGONEN. Men det går bara inte att läsa mer när man läst 30 sidor biologi eller kemi. Jag tar till ljudboken för att få Stieg Larssons romaner överstökade. Nu kan jag röra mig i vårsolen OCH får veta hur det går med Lisbeth och Blomqvist.
2. Arbetsintervju. Gudars vad jag inte borde ha för höga förväntningar- men det är för sent!
3. Lunch på Albert & Jacks. Gryta. "GRYTA nu när våren är här??" tänker ni kanske. För så tänkte iallafall jag. Men den var så FANTASTISKT god! Och jag som inte har ätit en enda gryta i höst och vinter ångrar det bittert nu- jag vill ha mer grytor i mitt liv! Men det passar sig bara inte nu när solen skiner och aptiten minskar för varje grad som temperaturen stiger.
Annat att säga om Albert & Jacks- de har så mkt gott! Jag ska förhoppningsvis äta frukost där snart igen. Den som vill dit och köpa en av deras smarriga bullar med mig får hojta till mig (-jag kommer ta dig under armen och hopsa dit med dig!)
4. Promenerade längs Regeringsgatan vidare till Tegnérgatan. DET är en gata alla borde vandra på! Där fanns så många fina caféer OCH en hel matbutik med ENDAST EKOlogiska varor. Den var uppbyggd precis som en vanlig matbutik. Supergrymt!! Dessutom gick jag förbi ett antikvariat med fönstret fyllt av fint porslin. Jag gick in och frågade en fråga och fick lära mig massor om detta porslin som jag varit så kär i. Det heter Mon Amie och kommer från Rörstrand. Det tillverkades på 50-talet och finns inte längre att få tag på annat än på loppis, tradera eller antikaffärer. Det finns koppar på Åhléns med samma mönster som är en nyupplaga från Rörstrand- dock med inte alls lika bra kvalitet (tydligen).

Jag kanske ska börja samla på servisen? Så kan jag ha den i mitt vitlackerade drömherrgårdskök!

5. Slutligen gick jag till Stadsbibblan igen. fast till Annexet. En del av Stadsbiblioteket med endast tidsskrifter! Så många olika genrer, tidningar och år! Kände mig som Belle i Odjurets bibliotek. Paradiset. Dit ska jag gå igen, och igen, och igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0